- Oska oma õppetund köitvalt eesmärgistada.
- Kasuta uue teema või probleemi avamisel nn "lassovõtet": leia mingi ere näide, rabav fakt, mahavaikitud tõsiasi, mis uuritava nähtuse õppijatele huvitavaks teeks.
- Järgi 20 minuti reeglit: tee loengus iga 20 minuti tagant väike paus ja esita kuulajaile tähelepanu virgutav küsimus või paku kõigile võimalus minutiks tukastada ja välja lülitada.
- Kasuta õppetunnis kontrasti põhimõtet: rääki osa aega rõhutatult vaikselt, teine osa valjult, mängi vastakaid rolle, too ruumi vahelduseks muusikat ja täielikku vaikust.
- Oska kulajais tundeid äratada. Tunnete elavdamise eesmärgiks on viia auditoorium emotsionaalse etteaste või empaatilise suhtlemisega välja tüütavalt tõsimeelsest, ratsionaalsest vaimsest seisundist.
- Taga õppurite füüsiline aktiivsus. Pikema paigalistumise loidust aitab kõige paremini kõrvaldada liikumine, samuti sirutus- või virgutusharjutuste tegemine.
- Hoolitse pidevalt tagasiside eest. Esita kuulajaile küsimusi, palu neil rääkida oma kogemusest jne.

Monday, April 20, 2009
Tähelepanu mobiliseerimise võtted
Anti Kidroni raamatus "122 õpetamistarkust" (Mondo 1999) on need toodud järgmiselt:
Labels:
didaktika,
lugemispäevik,
metoodika,
õpetamine,
õpikeskkond
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment