Monday, January 26, 2009

Personaalsed õpikeskkonnad-6: oma keskkond


Olen ahmanud liiga suure tüki tööd ja olen seetõttu jäänud oma tegemistega pisut jänni. See ei ole hea tunne, aga ma püüan siiski pinnale rabeleda ja ei anna veel alla.

Kuna materjali on, siis hakkan nüüd oma keskkonda koostama. Olen õpilane mitmel kursusel ja ka tööga seotult on vajalik külastada pidevalt mitmeid veebilehekülgi. Kõik see vajab ühte agregeeritud avalehte. Seoses ühe rahvusvahelise projektiga on mul konto Elggis, aga see on seotud vaid selle konkreetse inimeste rühmaga. Elgg iseenesest on täitsa vahva ja personaalse õpikeskkonna loomise jaoks sobiv küll. Et aga õppida ka midagi uut, siis teen Netvibe'i oma konto.

Tund aega hiljem ...

... Netvibe on täitsa lahe. Ainus millega jamasin kohe tükk aega ja ei saanudki tööle, on Flickr - ei näita minu fotosid, vaid kellegi teise omi. Ei tea, miks ma seda sätitud ei saa.

Minu avalik leht http://www.netvibes.com/kyllikoppo#Avalik koosneb üldistest vidinatest. Ega mul suurt vajadust neid sinna lisada veel ei olnud, aga valisin siiski pakutavatest midagi. Teine sakk on juba vajalikum info: koondasin sinna kolme käimasoleva kursuse avalehed, et mul oleks mugav neisse siseneda. Samuti lisasin avalehele ühe RSS voo: eLearningPapers organisatsioonist, nimelt. Vaat sellised kohad tasub küll kõik kohe kokku koguda, sest pärast ise küll ei mäleta kuhu kõikjale ma ennast kasutajaks olen teinud. Registreerimisel tundub äärmiselt vajalik ja huvitav, iga päev aga pakub omip õnevusi ja nii need vahvad asjad meelest lendavadki.

Netvibe's on võimalik koostada ka isiklik leht. Hetkel ei suutnud ma midagi sinna lisada, sest polnud tekkinud vajadust läheneda vidinatele privaatselt. Sinna saaks panna kokku jooksma kõik oma emaili kontod ja muud konfidantsiaalsed sisendid (nt pangakontod), aga ma ei riski seda vist veel teha.

Nüüd siis püüan joonistada skeemi.

Avasin bubbl.us ja hakkasin koostama joonist. Tegin pildi valmis ja seejärel hakkasin salvestama. Kuna mul eelnevalt kontod polnud, siis pidin registreeruma. Ja nüüd ta siis avab, ja avab, ja avab
.... juba 15 minutit lood ta mulle kontot.


Ei tea kas jooksis kokku?

Registreerimist too vahend küll ei lõpetanud, ometi lubas eksportida tulemuse. Selline tuli:

No comments: