Wednesday, September 15, 2010

Tôelised Ameerika mäed

Lobustuspark on lahe!
Ma maletan juba noorusaegadest, et lobustuspark on uks vahva asi, mis siis et vahest on ikka paris hirmus. Ma ei tea kui vana ma olin, aga ema ja oega laksime Tshehhi lobustusparki, mis ikka igal aastal Tallinna kulastas. Ma noudsin kangekaelselt, et mind lastaks minna nende autodega autodroomile soitma, mis vardaga laest elektrit saavad. Emme arvas kull, et ma liialt noor olen ja mul raske nendega soita on, aga ma ei jatnud jonni. Siis ta laskis mul minna - oh, oudust! - ma ei suutnud seda uldse roolida, kogu aeg porkasin teistega kokku ja laksin tagurpidi ega osanud ennast uldse umberpoorata. Aga Ameerika maed olid vahvad, neid ma ei kartnud juba siis.

Ja kui ma esimest korda Ameerikasse tulin, siis laksime sopradega New Jerseysse, kus asub lobustuspark nimega Six lags. Oh Issake, kull see oli suur ja kui palju seal oli igasugu karusselle ja Ameerika magesid. Ma maletan, et viisin ka oma "vaesed" vanemad sinna. Ema onneks keeldus, aga meie isaga laksime sellise atraktsiooni juurde, kus sind viiakse konkuga korgele, vaga korgele, ja siis lastakse lihtsalt lahti - viuhh! vaba langemine mitu sekundit. See oli jube! Ema parast utles, et isa oli sealt valjunud vaga, ikka vaga halli jumega.

No nii, eelmisel nadalavahetusel laksime siis terve perega taas lobustusparki. Ka siia lahemale, Springfieldi MA on uks Six Flags ehitatud. See oli toesti vaga tore: kettkarussellid, keerlevad teetassid, hiigelkiiged ja muu. Ja Ameerika maed on viidud taiesti uuele tasemele, sest sind seotakse kohutavalt kovasti metalsete harmetega tooli kulge ja siis haatakse igas suunas keerutama. Ja seda koike vaga suurel kiirusel.
See oli hasti vahva koht kogu perega mnemiseks, sest esiteks, seal oli vaga palju atraktsioone ja pidevalt oli korvuti jubedamaid, vahem oudseid ja siis paris titekaid lobustusi. Me votsime soogid/joogid kaasa, sest kohapeal oleks vaga kallis. Me hoidsime selle koha peal kokku, aga selleeest ostsime Flash Pass'i. See on selline vidin, mis voimaldab reserveerida aegu populaarsemate magedel. Sest jarjekorrad on tohutult pikad ja mond soitu void paar tundi oodata. Selle eest pidi kull juurde maksma, aga ei pidanud vahemalt kuskil ootama ja niisama passima. Nii et kokku vottes hoidsime ikka raha kokku.
Seal oli ka uks kuulus atraktsioon, nimeks Superman. See oli vahemalt 9-kordse maja korgune ja ullatavalt pikk Ameerika magi. Oudne! Uks kord kaisin ja teist korda enam ei julgenud. Koige oudsem oli see, kuidas ta vaikselt, toka-toka, sind sinna korgustesse karutas: ikka korgemale ja korgemale. Juba oli koik kui peo peal, aga ikka edasi. Suda pidi seisma jaama ja tahtsin lahkud, aga ei, ikka edasi!
Ja siis tuli esimene langus, pauhh, suda huppas peaagu rinnust valja, ja siis kohe teine magi - ules ja alla. Teise mae tipus oli selline tunne, nagu lendaksid. Tapselt nagu Superman!
Selle mae nimeks on tegelikult nuud Bizarro, vt ka kodulehte siit. Max kiirus on 77 miili tunnis ehk 124 km/h, suurim langus ametlikel andmeil ca 70 meetrit.

No comments: