Monday, May 18, 2009

Õpilaste motiveerimine

Eve Eisenschmidt on koostanud väga vajaliku brožüüri "Õpetaja kutse". Seal ta väidab, et distsipliiniprobleemid tunnis on eelkõige tingitud madalast õpihuvist, üle jõu käivast õpematerjalist või üksluisest meetodist. Õpilase madal enesehinnang viib õpilased kõrvaliste tegevustega tegelema.

Õppijate õpimotivatsiooni toetamine on õpetajatöö üks keerulisemaid aspekte. Soovist õppida saab alguse tee teadmiste juurde.

Uuenev ja avatud ühiskond vajab oluliselt muutunud rollipildiga ja uuenenud pädevusega õpetajat. Õpetaja tegevuse tulemuslikkuse näitajaks saab õppija areng. Õpe nõuab üha enam iga üksiku õpiolukorra hoolikat analüüsi ja õppijate motiveerimist. Selleks ta
  • selgitab välja õppijate taseme,. võimed ja huvi ning arvestab nendega;
  • kasutab kaasahaaravaid, õppijaid aktiveerivaid õppemeetodeid;
  • julgustab õppijaid isiklikke eesmärke seadma;
  • tunnustab õppijate pingutusi, et tagada eduelamus;
  • suunab õppijaid ennast analüüsima, et neil kujuneks õpositiivne enesehinnang ja adekvaatne minapilt;
  • annab õppijatele järjepidevalt nende arengut analüüsivat tagasisidet.

No comments: